sâmbătă, 19 iunie 2010

A nimanui (Nobody's Baby Now) - traducere după Nick Cave

am răsfoit sfintele cărți
vrând să dezleg taina lui Iisus, Mântuitorul,
citit-am în barzi și în vraci
cercetându-le-n cărți viitorul,
am bătut lumea în lung și lat
după un răspuns imposibil de-aflat...
nu știu de ce și nu știu cum
ea e a nimănui acum.


o iubeam pe atunci și o iubesc și acum,
al ei e chipul ce-l văd când gata sunt s-apun,
ea trăiește în mine mereu.
ochiul ei sălbatic, păru-i de ore târzii,
buze de iarnă reci precum gheața.
eram pe atunci omul ei
sunt însă lucruri în viață pe care nici iubirea nu le acceptă
o prindeam altădată de mână iar azi mâna ei e absentă...
nu știu de ce și nu știu cum
ea e a nimănui acum.



rochia ei la care mă gândesc mereu
cu violete țesute în pieptul ei greu
și multele mele scrisori
rupte-n bucăți de falangele ei lungi...
eram nemilosu-i iubit pe atunci
și oricat aș fi-ncercat amintirea-i s-o sting
mă mai umple și-acuma de frig...
nu știu de ce și nu știu cum
ea e a nimănui acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu