sâmbătă, 19 iunie 2010

Fluturele tău imens, roşu, de pe piept

2004-07-23

fluturele tău imens, roşu, de pe piept -
noua mea religie colorată, pentru care aprindeam
lumânări la lăsatul serii,
ca în zori să miroasă întregul oraş
a pudră de aripi.

fluturele tău imens, roşu, de pe piept
pentru care m-am călugarit; noaptea când
nu se auzeau decât bufniţele şi lupii
sătui, ieşeam şi ambalam în cutii,
traforate de copiii localnicilor săraci
mireasma bătăilor de aripă multvisată.

fluturele tău imens, roşu, de pe piept
ma îndemna să fur toate cuiele
cu care urma să fie răstignit, crăcănat
de aripi în insectare elitiste -
nu am luat decât unul singur,
tortura a avut totuşi loc la ora la care
toţi fluturii au încetat să mai bată din aripi,
de au căzut ca grindina peste lumile noastre
de cristal de mâna a doua - solidaritate...

fluturele tău imens, roşu, de pe piept -
îl port tatuat, indecent ori de câte ori
întredeschid gura, dinţii mei de aur,
simetrici, îl făceau să înţeleagă lumea,
măselele mele lipsă îl ajutau să procreeze;
nu sunt “domnule” pentru nimeni! -
ţigan de ziua a opta, forjor,
speculant cu moaşte, discipolul
unui diavol navetist, răuplatnic la
alocaţie şi pensii alimentare

fluturele tău imens, roşu de pe piept,
memoria virtuală a deşeurilor lui
nabokov, copil ilegitim al lui bulgakov,
stând sub ploicica iubirilor noastre;
rusul alb al unei zile tunate şi trăznite
de pauza de eficacitate a unui sfânt
istovit mi-a spus:

de acum ai o datorie, tot ceea ce vei desface
negreşit trebuie să legi la loc


fundă dublă sau simplă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu