sâmbătă, 19 iunie 2010

Driving my baby back home (lui Liviu Nanu)

2004-07-24

mamă, frumos mai erai,
cel mai diafan bărbat din noaptea
bucureştilor, când orbii se ţin
de ochi, să nu le orbească sufletul,
poetule,
ştii ce făceam eu?
băusem şi imi conduceam femeia
acasă

în turnul de control, batman
ma înjura de morţi,
din cauza mea, hăituită de cotoi
femeia-pisică va cădea
în balta cea albă
(paradoxal, mâncătoare de peşte,
pisicile habar n-au sa înoate)

îmi conduceam femeia acasă,
poetule,
vorbele tale îmi sunau în labirinturile minţii,
vag luminate de ce răzbătea
caprui prin cornee
"caută-ţi femeia la dinţi".
atunci am sărutat-o -
limba ei fusese tatuată în ziua
în care m-a cunoscut
BEBE LA BORD.

aşa deci, să fie asta noaptea
mea norocoasă?
cineva îmi strecurase în buzunar
un dop de la o sticlă de vin
roşu-negru
inscripţionat cu:
norocosule, tocmai l-ai cunoscut
pe poetul liviu nanu.


mamă, frumos mai eram,
cel mai diafan bărbat din noaptea
bucureştilor când analfabeţii
spun poeme să nu le înţepenească
cumva limba.
poetule, ştii ce făceam eu?
ma întrebam ce blestem
mai e şi ăsta
să îmi duc viaţa între o femeie
eternă ca un poem
şi un poet etern ca o femeie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu